Ako predať byt, dom či pozemok

24210-domcek-euro-hypoteka-peniaze-clanokW.jpg Ako predať byt, dom, či pozemok

Ako predať byt, dom, či pozemok za čo najlepšiu cenu a ideálne čo najskôr?

Môžte si byť istí, že túto otázku si na 100 % kladie KAŽDÝ majiteľ bytu (alebo inej nehnuteľnosti). A rovnako 100 % z nich by aj radi poznali odpoveď. No len úplne minimálne percento sa snaží nájsť odpoveď na túto otázku aktívne. Ostatní, z rôznych, pre mňa nepochopiteľných príčin, pri predaji postupujú podľa všeobecne zaužívaných, no nesprávnych dogiem.

A to je prvá skvelá správa pre Vás. Keďže čítate tento článok, tak patríte k tomu minimu aktívnych a už teraz získavate konkurenčnú výhodu. Vy to budete o chvíľu vedieť. Vaša konkurencia (majiteľ predávaného bytu v susedstve) nie.

Druhá dobrá správa je, že odpoveď hľadáte ešte pred samotným predajom bytu. Určite poznáte porekadlo: "Ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku". Pri predaji bytu, alebo akejkoľvek inej nehnuteľnosti je príprava na predaj ešte pred jeho samotným spustením elementárnym základom úspešného predaja. (Ak už byt predávate a nedarí sa, nezúfajte, na každý problém existuje minimálne jedno riešenie ... a aj to poznám)

Ak je príprava základom, čo potom tvorí ten zvyšok? Je toho veľa, no zameriam sa len na to bezpodmienečne najzákladnejšie, no o to dôležitejšie.

Najzákladnejšie sú 3 veci (usporiadané podľa dôležitosti):

  1. Správne nastaviť predajnú cenu bytu

  2. Perfektne byt odprezentovať

  3. Masívne byt spropagovať.

Stiahnite si ZDARMA môj e-book, v ňom to rozoberám ešte podrobnejšie

Správne nastavenie predajnej ceny bytu

Toto je NAJDÔLEŽITEJŠIA časť. Od nej záleží samotná miera úspešnosti predaja. V prvom rade si ujasnite čo je pre Vás prioritou. Či rýchly predaj, alebo maximálna možná cena. Jedno vylučuje druhé.

Teraz si zadefinujme čo je SPRÁVNA PREDAJNÁ CENA.

Pre Vás bude správnou ak za nehnuteľnosť získate ideálne viac ako konkurencia. Pre kupujúceho je správnou ak za Vašu nehnuteľnosť zaplatí menej ako u konkurencie. No ako sa dostať k tej ozaj SPRÁVNEJ? Opäť si vezmeme na pomoc porekadlo. Cena musí byť nastavená tak, aby bol „Aj vlk sýty, aj ovca celá“ Správnou predajnou cenou je tá, ktorá bude akceptovateľná oboma stranami, teda aj Vami, aj kupujúcim. Inak k obchodu nedôjde.

PREČO je nastavenie správnej predajnej ceny tak dôležité a AKO NEPOMÁHAŤ KONKURENCII oveľa podrobnejšie rozoberám v mojom e-booku

 

PERFEKTNÁ PREZENTÁCIA BYTU

Aké máte možnosti prezentácie? FOTKY a VIDEO. Video asi robiť nebudete (ale môžete si pozrieť prečo VIDEO robím ja). Tak sa zamerajte na fotky.

Uvedomte si, že fotografie Vašej nehnuteľnosti sú PRVÝM, NEOPAKOVATEĽNÝM a NAJDÔLEŽITEJŠÍM kontaktom záujemcu s Vašou nehnuteľnosťou. Nie je viac čo dodať. Jednoducho MUSIA, opakujem MUSIA byť PERFEKTNÉ. Tu neexistujú kompromisy. Obal predáva a to platí pri akomkoľvek predaji.

Aby boli perfektné nezabudnite na správnu prípravu snímanej izby (má vyzerať čo najviac ako z katalógu) kompozíciu, dostatočné osvetlenie a dobrú postprodukciu.

Perfektné fotky vyniknú medzi tým množstvom inzerátov na portáloch, pútajú pozornosť, zvyšujú klikanosť Vášho inzerátu = viac záujemcov = rýchlejší predaj. Ale čo je najdôležitejšie zapôsobia na záujemcu tak pozitívne, že sa do Vašej nehnuteľnosti zamiluje. A zamilovaný záujemca je najlepší záujemca.

Toto mám niekoľkonásobne overené mojimi klientmi, keď mi na obhliadke potvrdia, že sa im veľmi byt páčil už podľa fotiek. Už moje fotky v nich vyvolávajú príjemné pocity, ešte pred samotnou obhliadkou v nich vyvolávajú predstavy, vidia sa už bývať v byte, premýšľajú ako si ho zariadia a ešte ho ani reálne nevideli. Aj ja sa teším, lebo som skvelými fotkami dosiahol presne čo som chcel. Sú zamilovaní! A čo je ešte lepšie? Oni si to neuvedomujú. Ale veľmi dobre si to uvedomujem ja a s tým pracujem ďalej na obhliadke, po obhliadke …. . To je ďalšia vec, vďaka ktorej predávam rýchlo a za maximálnu možnú cenu.


 

Masívna propagácia

Samozrejme platí, že nesmiete zabudnúť na poriadnu propagáciu. Veď načo by Vám boli skvelé fotky ak by ich nik nevidel, však?

Pri propagácií pracujte s faktom, že každá nehnuteľnosť má svojho kupujúceho. Aj Vaša. Len sa o nej musí dozvedieť a čo žiaľ neviete je odkiaľ sa o nej dozvie. Bude to internet, noviny, Váš sused?

Preto Vašu nehnuteľnosť maximálne propagujte. Určite neplatí bežná prax Vašej konkurencie „veď to dám na bazoš a to stačí“. OK, ak tak chcú konať, skvelé. Opäť je to konkurenčná výhoda pre Vás. Preto sa nespoliehajte len na Bazoš. Použite Facebook, Google … informujte o predaji susedov, známych …

Nikto z predávajúcich a dokonca ako moja prax ukazuje, ani realitní makléri nevedia o tom, že kupujúcim nie je len ten kto hľadá byt na internete. Je mnohonásobne viac pasívnych kupujúcich, ale to už by som zas prezrádzal know-how mojej konkurencii. Samozrejme Vám to prezradím, no nie takto verejne. Je totiž mnoho efektívnych propagačných nástrojov, vďaka ktorým majú nehnuteľnosti v mojom portfóliu v priemere 8x vyššiu návštevnosť ako konkurenčné. A to je ďalšie know-how, vďaka ktorému predávam rýchlejšie a výhodnejšie ako konkurencia.


 

Tak a sme na konci. V tomto článku sú popísané 3 najdôležitejšie odpovede na otázku „AKO PREDAŤ BYT“ a garantujem Vám, že ak ich správne a v dostatočnej miere a v správnom čase aplikujete do predaja úspech nenechá na seba dlho čakať .

Už teraz ste krok pred konkurenciou, pretože Vy už viete ako na predaj. No je toho oveľa, oveľa viac. Každú časť rozoberám podrobnejšie v e-booku

Chceli by ste poznať môj názor na Vašu nehnuteľnosť?

Kontaktujte ma … prvá konzultácia je u mňa stále NEZÁVÄZNÁ a ZDARMA

Ak si po nej sadneme a budete chcieť, rád Vás zaradím medzi mojich mnohých spokojných klientov, spolupráca s ktorými ústi do takýchto REFERENCIÍ

 ”Pri kúpe bytu som spolupracoval s p. Vladimírom Sabolom. Kompletný servis počínajúc obhliadkami, rezervačnou zmluvou, hypotékou, končiac prepismi energii, správcovi, katastrálnom úrade bolo profesionálne zorganizované a zabezpečene. Veľmi oceňujem úsporu môjho času, byrokracia vybavená bez jediného dňa dovolenky :-)“ 

Ing. Dedina Miroslav kupujúci

Dobrý deň. Chceli by sme sa touto formou poďakovať za pomoc pri predaji našej nehnuteľnosti, za seriózny a profesionálny prístup pána Sabola Vladimíra. Celý čas sme boli v kontakte, informoval nás o všetkom dôležitom. Prajeme jemu a spoločnosti PROFI REALITY Sabol veľa úspechov a vrelo odporúčame ďalším klientom.

Manželia Kočišoví predávajúci